Delo z organizacijo, koordinacijo in spremljanjem hoje najmlajših šolarjev v šolo s Pešbusom in Bicivlakom je ključno za izvajanje teh programov. Zelo pogosto, zaradi oklevanja staršev in težav pri sodelovanju prostovoljcev, delo koordinatorjev in spremljevalcev izvajajo učitelji in strokovni delavci na šolah. To delo je občasno in za kratke akcije lahko prostovoljno, za kontinuirano in učinkovito izvajanje dejavnosti pa je dobro, če se delo ustrezno ovrednoti in učiteljem na različne načine prizna. Zbrali smo nekatere nam znane možnosti za uveljavitev priznanja.
III. Steber
Na ravni šole se lahko delo zaposlenih s koordinacijo in spremljanjem otrok na poti v šolo upošteva kot interesno dejavnost, ki sodi med drugo delo in se lahko izvaja v okviru III. stebra v skladu z individualnim letnim delovnim načrtom ter se uskladi v dogovoru med učiteljem in vodstvom šole.
Napredovanje v naziv
Delo koordinatorjev in spremljevalcev, ki Pešbus ali Bicivlak izvajajo skozi celo šolsko leto, se lahko skladno s pravilnikom o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju točkuje z 1 točko iz naslova vodenja interesne dejavnosti (2. odstavek, 22. člen Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive). Potrdilo učitelju izda ravnatelj.
RAP – razširjeni program
Šole, ki izvajajo razširjeni program (RAP), lahko delo koordinatorjev in spremljevalcev upoštevajo skozi ure športa. Določen delež ur, ki je namenjen za šport, lahko v tem programu šola nameni za izvajanje Pešbusa ali Bicivlaka.
Zdrave šole
Na šolah, ki so vključene v program Zdrava šola, katerega izvajanje koordinira NIJZ, lahko učitelji v prošnjo za pridobitev potrdila o izvajanju del in nalog vključijo tudi izvajanje dejavnosti kot sta organizacija in spremljanje hoje otrok v šolo s Pešbusom in Bicivlakom. Vendar pa se delo s Pešbusom in Bicivlakom učiteljem priznava samo v povezavi z drugimi dejavnostmi programa Zdrava šola in samo na šolah, ki v programu sodelujejo.
–
Foto: Urška Didovič