V sklopu projekta Trajnostna mobilnost v šoli smo v preteklem letu pripravljali konkretne ukrepe za trajnostno prometno ureditev na dveh pilotnih šolskih okoliših – v mestnem šolskem okolišu OŠ Poljane in v OŠ Poljane in v podeželskem/primestnem šolskem okolišu OŠ Dob. Osnovni šoli sta bili izbrani na podlagi primerljivosti njunih šolskih okolišev z drugimi urbanimi in podeželskimi šolskimi okoliši v Sloveniji. Ukrepe smo zbrali v dveh mobilnostnih načrtih, ki so prilagojeni značilnostim šolskih okolišev: splošni dostopnosti, obstoječim potovalnim navadam zaposlenih in šolajočih, problematiki varnih poti v šolo in velikosti šolskega okoliša.

Mobilnostni načrt OŠ Poljane                                                                 Mobilnostni načrt OŠ Dob

                                          

Mobilnostna načrta sta sestavljena iz mehkih ukrepov, kot so obveščanje, izobraževanje in organizacija prihodov v šolo, ter infrastrukturnih projektov, ki predpostavljajo večji poseg v prostor. Mehki ukrepi praviloma niso finančno zahtevni, a imajo ugodno razmerje med koristmi in stroški. Poudarek načrtov je na ukrepih, s katerimi spodbujamo zaposlene na šoli in učence, ki so izrazili pripravljenost za spremembe potovalnih navad in imajo možnost za dejanske spremembe. Pomembno prispeva tudi k izboljšanju razmer za tiste zaposlene in šolajoče, ki v šolo prihajajo peš, s kolesom ali z javnim potniškim prometom. Če na primer velik delež otrok v šolo prihaja z avtomobilom, vendar živijo do 5 km od OŠ, se načrt usmeri v ukrepe za spodbujanje hoje in kolesarjenja. Če se velik delež zaposlenih vozi iz oddaljenih krajev, se načrt usmeri v ukrepe zmanjševanja potovalnih potreb, uporabo javnega prevoza in ukrepe za odgovorno rabo osebnega avtomobila.

Izkušnje, ki smo jih zbrali med pisanjem mobilnostnih načrtov, smo zbrali tudi v Priročniku za urejanje šolskih okolišev po načelih trajnostne mobilnosti. Priročnik je namenjen ravnateljem, učiteljem in zaposlenim na osnovnih šolah ter občinah. Z njim želimo prenesti rezultate obeh pilotnih projektov in dobre prakse tudi na druge šolske okoliše.